Friday 16 December 2011

Kenduri itu Best....

Posted by BalqisRodzi at 23:25
Hari ni seronok aku pi makan kenduri dengan mak,ayah dan abang aku.
walaupun nampak biasa ja cakap pasal pi makan kenduri tapi kenduri di kampung 
berbeza sangat kenduri kat bandar...

kenduri yang aku pi tadi memang sedap...
sebab lauknya dimasak sendiri oleh orang-orang kampung...
mereka masih mengadakan kaedah gotong-royong untuk majlis kenduri.
dengan nasi dan gulai kawah yang sedap...
~yummy~

yang paling aku suka ialah pemberian doorgift seperti gula-gula,bunga telur dan kuih muih tradisional...
Kalau di bandar atau pekan jarang kita jumpa tradisi macan nih...:)
sebab diorang amalkan konsep moden macam katering....
bezakan....hehehehe

Kenduri di bandar jgk diorg byk buat resepsi di dewan..
tp kat kampung resepsi lebih selesa diadakan di rumah...
dan pengantin boleh beramah mesra dengan tetamu...
mcm tu la baru best...


Jom p kenduri ramai-ramai....hehehee

0 comments:

Post a Comment


 

Aku Si Balqis Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei